Okulumuzda, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli doğrultusunda 9. sınıf öğrencilerimizle Geometrik Dönüşümler konusunu kültürel ögelerle bütünleştiren yaratıcı bir etkinlik gerçekleştirdik. Eşlik ve benzerlik kavramlarını somutlaştırmak amacıyla, Türk kültürüne ait geleneksel motiflerin kullanıldığı halı ve kilim desenleri üzerine odaklandık.
Öğrencilerimiz, simetri, öteleme, yansıma ve dönme dönüşümleri gibi temel kavramları, geçmişten günümüze aktarılan Türk motifleriyle ilişkilendirerek uygulamalı bir öğrenme deneyimi yaşadılar. Geleneksel desenlerin matematiksel yapısını keşfeden öğrencilerimiz, sanat ve bilimi buluşturan bu etkinlik sayesinde kültürel mirasımıza dair farkındalıklarını artırırken, matematiğin günlük yaşamdaki yansımalarını da gözlemleme fırsatı buldular.
Bu anlamlı etkinlik, disiplinler arası öğrenme yaklaşımını destekleyen ve öğrencilerimizin kültürel değerlerimizi modern eğitim anlayışıyla harmanlamalarını sağlayan önemli bir adım oldu. Okulumuzda benzer etkinliklerle yenilikçi ve kültürel bağları güçlendiren eğitim anlayışını sürdürmeye devam edeceğiz.